Ja, je leest het goed. Jardin, de tuinstoelenfabrikant krijgt van mij een compliment voor hun adequate en vriendelijke klantenservice.
Een aantal weken geleden postte ik een tweet waarin ik een foto toonde van mijn kapotte tuinstoel. Deze:
Terwijl ik er nog opzat, brak de rugleuning af. Dat hilarische verhaal lees je hier. Toen ik de post af had, zocht ik de website van Jardin op en schreef mijn verhaal op in het contactformulier. Twee dagen later kreeg ik antwoord met de vraag of ik een paar foto’s kon maken van de stoel. Dit deed ik na mijn vakantie en prompt kreeg ik het volgende antwoord terug:
Bedankt voor de toelichting en de foto’s.
Hieruit kan ik opmaken dat de stoel helaas niet meer in de garantie valt. Dit betekent dat u de stoelen zeven jaar in gebruik heeft. Met betrekking tot de garantie kan ik helaas op dit moment niets meer voor u betekenen.
Graag wil ik u wel uitleg geven over de breuk.
Alle producten worden gefabriceerd met toevoeging van een UV-stabilisatiepakket waardoor deze tegen zon, weer- en wind beschermd zijn. De UV-stabilisator raakt in de loop der jaren uitgeput. Hoe snel dit gaat hangt mede af van het gebruik (belasting, onderhoud, bescherming door kussens etc.). Dat de stoelen bij u op hetzelfde punt breken kan, omdat daar de belasting het grootst is.Hoewel ik ervan overtuigd ben dat u uw meubelen met de beste zorg heeft behandeld kan het helaas gebeuren dat kunststof tuinmeubelen naar verloop van tijd kapot gaan. Onderzoek heeft aangetoond dat als er onjuistheden zijn ontstaan tijdens het productieproces, deze binnen die gestelde garantietermijnen tot uiting komen.
Ik ben in ieder geval blij dat u deze informatie met ons hebt gedeeld. Wij zijn te allen tijde bezig met het verbeteren van ons productieproces.
Dit vind ik een goede reactie van Jardin. Ik krijg geen nieuwe tuinstoel, maar ik ben weer wijzer over het productieproces van mijn tuinstoel. En dat mag ook wel eens gezegd worden.
Dank u wel mijnheer Jardin.
Ja, op deze manier kun je er vrede mee hebben. Keurig netjes.