Soms raakt mijn inspiratie op en krijg ik zomaar prachtige vragen aangereikt van mensen op Twitter. Zo fijn! Deze vraag komt van @niekchen. Zij inspireerde mij weer tot het schrijven van de inleiding.
Als je door de snoepwinkel loopt, dan zie je prachtige kleuren, je ruikt de zoetigheid: er is verleiding alom. Ik weet zelf niet hoe gauw ik weer uit de winkel moet vertrekken als ik er al verzeild ben geraakt. Zo hoop ik namelijk dat ik ook de kassa snel voorbij kom, omdat daar ook snoep en chocola wordt aangeboden.
In boekwinkels is hetzelfde aan de hand: de presentatie van de verschillende boeken moet bijdragen aan verleiding tot koop ervan. Maar wij zijn natuurlijk weldenkende mensen die zich niet laten verleiden tot de koop van een boek puur op basis van de presentatie ervan. Toch?
Hoe kan een boek jou verleiden tot het kopen ervan?
Ga je voor de kaft, de presentatie, de achterflap, de geur? Ik ben heel benieuwd naar je antwoord op deze vraag. Laat de link achter in de reacties en ik lees het weer graag.