Soms word je ineens enorm met je neus op de feiten gedrukt door een blog dat je leest. In dit geval was de eye-opener het blog van Elja van gisteren. Kort samengevat zegt Elja dat kerst is wat jij ervan maakt en dat het niet is wat de commercie ervan wil maken of wat van buitenaf wordt opgelegd. Elja maakt hier een mooi onderscheid tussen Kerst van de retail en kerst van je hart. Met een mooi spel tussen de hoofdletter en de kleine letter.
Vandaag ben ik bij mijn zusje en zwager en mijn drie fantastisch lieve nichtjes, samen met mijn moeder. Morgen ben ik samen met mijn moeder. Familie is belangrijk.
Toch kan ik me met dit soort dagen heel eenzaam voelen, ondanks dat ik met de mensen ben van wie ik houd. En dat komt voornamelijk doordat ik een maatje mis met wie ik mijn gevoel kan delen.
Mijn Kerst wordt kerst
Wat is dan de eye-opener? Dat is het feit dat mijn eenzaamheid misschien wel opgelegd is door de commercie, de marketingmanagers die van Kerst een feest maken met gezellig samenzijn en het verplichte volvreten.
Elja heeft gelijk. Ik ga het nog een keer schrijven, om het mezelf in te prenten:
Elja heeft gelijk!!!
Ik ga gewoon genieten van de kleine letter en mijn eigen plan trekken. Veel eten kan ik toch niet, dus ik ga het op andere manieren gezellig maken voor mezelf. Dikke vinger voor al die marketingmanagers die van kerst Kerst gemaakt hebben!
Rest mij jullie nog een super kerst te wensen. Fijne feestdagen aan al mijn lezers en dank je wel voor jullie bezoek aan mijn online huisje dit jaar! Ik hoop jullie hier nog vaak te mogen begroeten. ♥