Het meest klantvriendelijke bedrijf is wat mij betreft een bedrijf dat een beetje de draak kan steken met zichzelf en dat met humor kan reageren op zijn klanten. Bovendien begrijpt dat bedrijf wat zijn klanten motiveert en hoe hij dat voor het voetlicht kan krijgen.

Het eerste bedrijf dat in mij opkomt, is Coolblue. Die hebben de klantbeleving goed begrepen. Als je iets bij hen hebt besteld, dan krijg je wachttherapie. Een pagina met allerlei dingen die je kunt doen om het wachten op je bestelling te veraangenamen.

Verder zie je ook die blauwe bussen rijden waarop staat: Bus. Klopt. Het klopt overigens niet, want de spreekwoorden luiden: dat klopt als een zwerende vinger of dat sluit als een bus, maar dat geeft niet. De intentie is goed. En: humor! Als ik spreek over waarom ondernemers moeten bloggen, noem ik Coolblue als voorbeeld. En nee, geen aandelen. Wel respect.

Meer weten of vragen?

Ben je geïnteresseerd geraakt door dit blog? Stuur me een berichtje en help je verder!

1 Reactie

  1. carel

    klantvriendelijk is absoluut niet interessant. Heel vriendelijk een klacht afwijzen is nooit een oplossing. Bedrijven moeten klantgericht zijn, meedenken in de oplossing. En dan mag je best een keer samen tot de conclusie komen dat er geen voor beide partijen aanvaardbare oplossing is.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

×

Klik op de foto om WhatsApp te openen op je mobiel of computer en stuur mij een berichtje!

× Hoe kan ik je helpen?