Over garantie enzo
Gisteren brak ineens de rugleuning van mijn tuinstoel af, terwijl ik met mijn moeder aan de telefoon zat. Ik gilde, mijn benen vlogen de lucht in en mijn moeder riep in paniek aan de andere kant van de lijn wat er aan de hand was. Het moet een koddig gezicht zijn geweest als je mijn overbuurman was. Gelukkig was die net even naar binnen voor een nieuwe kop koffie. Behalve dat mijn nek weer in de kreukels ligt, ben ik er goed vanaf gekomen. In die nek zijn waarschijnlijk weer wat wervels verschoven, dus daar zou ik nog even de chiropractor voor kunnen bellen. Ze was er toch al mee bezig.
En dan kom je ineens in gesprek over garantie en de lengte daarvan:
@drspee Standaard 2 jaar maar 5 jaar garantie komt ook wel degelijk voor bij o.a. Hartman. Checken bij je dealer/verkoper dus
— Raymond Snijders (@rsnijders) July 23, 2013
De vraag is of ik dus nog garantie had. Het vervelende is dat het meestal zo is dat je garantie verlopen is op het moment dat er iets stuk gaat. De tuinstoel is vijf jaar oud, dus of ik nog garantie heb?
Er is verschil tussen fabrieksgarantie en gewone garantie
De garatie die je van de dealer krijgt, in mijn geval de Blokker, is waarschijnlijk allang verlopen. Die geven maximaal twee jaar garantie. Maar fabrieksgarantie kan meestal oplopen tot tien jaar, afhankelijk van het apparaat dat je hebt gekocht.
Inmiddels heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Jardin. Mevrouw van Dalen wacht op antwoord, zeg maar.
Meer weten of vragen?
Ben je geïnteresseerd geraakt door dit blog? Stuur me een berichtje en help je verder!
0 reacties
Trackbacks/Pingbacks