Review: Kickass content in 60 minuten
Kickass content in 60 minuten is het nieuwe boek van Rutger Steenbergen in de 60-minuten serie van Frankwatching. Het is een boekje dat je in zestig minuten kunt uitlezen en staat vol met praktische tips over online content. Handig voor een schrijfster van online content die even zonder inspiratie zit. Het boekje kwam dus echt op het juiste moment in mijn brievenbus.
Van de achterflap:
Zit je verlegen om een origineel idee voor een blog, tweet of Facebookcampagne? Gebruik dan dit handige boek, het zit barstensvol goede ideeën, voortaan schud je content zo uit je mouw.
Rutger Steenbergen weet als ervaren SEO-expert precies wat online werkt en heeft voor dit boek de kansrijkste content voor je op een rij gezet.
Het boek is opgebouwd uit twaalf hoofdstukken. In de eerste drie hoofdstukken bespreekt Rutger Steenbergen de waarde van content en geeft tips hoe je je eigen strategie kunt opbouwen. In de hoofdstukken vier tot en met elf gaat hij in op de verschillende platforms waar je je content kunt delen en hoe je met social media om kunt gaan. In het laatste hoofdstuk bespreekt Steenbergen de verschillende tools die er bestaan om je te helpen met het maken van waardevolle content.
De andere indeling die Steenbergen zelf maakt, is dat de eerste helft van het boek gecentreerd is rondom de website, de tweede helft gaat om social media. Overigens vind ik dat deze twee niet zonder elkaar kunnen.
De kickass van het boek
Het fijnste aan dit boekje vind ik de ultrakorte samenvattingen aan het einde van ieder hoofdstuk, waarin eigenlijk staat waar het medium voor bedoeld is met betrekking tot content. Daarnaast geeft ieder hoofdstuk heel veel tips met dingen waarover je kunt schrijven en wat je kunt doen om met kickass content je publiek te bereiken.
Voor mijzelf: ik zie voor mij als tekstschrijver niet direct de noodzaak van videomarketing, maar ik heb wel weer een extra impuls gekregen voor mijn blog met betrekking tot mijn eigen producten en nieuwsbrief. Ik wist het allemaal wel, maar soms is het goed om het even zwart op wit weer terug te zien.
[bol_product_links block_id=”bol_5816046b0e661_selected-products” products=”9200000063494218″ name=”kickass” sub_id=”review” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]
Ik heb dit boek gekregen van uitgeverij Haystack. Hiervoor mijn hartelijke dank. Het feit dat ik dit boek gratis heb ontvangen, heeft op geen enkele wijze de inhoud van deze review beïnvloed. De link naar het boek is een affiliatelink van bol.com. Als je dit boekje aanschaft via die link, krijg ik daar een beetje geld voor.
Meer weten of vragen?
Ben je geïnteresseerd geraakt door dit blog? Stuur me een berichtje en help je verder!
Dank je wel voor de review, Martha. Inspireren was mijn voornaamste doel en dat is kennelijk gelukt 🙂
Toch fijn dat ik dat doel er dan ook uitgehaald heb ;-). Ik vond het een lekker boekje om te lezen.
Nogmaals dank! Ik heb het echt geschreven met een duidelijke doelgroep in het achterhoofd. Mensen die ‘iets’ met online marketing moeten, maar overweldigd raken en dan afhaken. Of niet eens beginnen. Met een helder plan en duidelijke keuzes is dat niet nodig. Ik heb de boel voor mezelf ook weer op scherp gezet en waarschijnlijk stoot ik kanalen af. Je kunt niet alles.
Ik raak zelf ook altijd ‘overwhelmed’ door alle mogelijkheden. Ik houd het maar bij twitter en facebook. Ik publiceer automatisch naar linkedin en google plus. Nieuwsbrief heb ik, maar daar doe ik te weinig mee. Dat wil ik weer oppakken. 🙂